Language:

Enfance

Les nouvelles technologies au service de l'enfance

Engaging Children in Interactive Application Evaluation

Lynne Halla1 c1, Colette Humea1 and Sarah Tazzymana1a2

a1 Lynne Hall and Colette Hume, Department of Computing, Engineering and Technology, David Goldman Informatics Centre, University of Sunderland, St Michael’s Way, 
 Sunderland, 
SR6 0DD., UK Email : lynne.hall@sunderland.ac.uk, me@colettehume.com

a2 Sarah Tazzyman, Henry Wellcome Building, The School of Psychology, University of Leicester, Leicester, LE1 9HN, UK. Email : snt5@le.ac.uk.

Abstract

Interactive applications designed specifically for children offer great potential for education and play. However, to ascertain that the aims of applications are achieved, child-centred evaluations must be conducted. The design of any evaluation with children requires significant consideration of potential problems with comprehension, cognitive ability, response biases and study attrition. Multidisciplinary R&D project evaluation requirements are often extensive, requiring an all-encompassing and prolonged evaluation design. Discontinuity between the highly engaging interaction experience and the multitude of measures that form the evaluation poses a major issue for the evaluation of interactive applications. In response, we have developed Transmedia Evaluation, a method that aims to maintain engagement throughout the evaluation process. In this paper, the Transmedia Evaluation process is explained and applied to evaluate a learning application for children, MIXER (Moderating Interactions for Cross Cultural Empathic Relationships). Children aged 9-11 (N = 117) used the MIXER application and completed an evaluation battery including pre- and post- test questionnaires, immediate learning assessment and qualitative evaluation. Using Transmedia Evaluation to develop the MIXER evaluation resulted in complete data-sets (100%) for quantitative data (by self-regulated completion) along with rich, high quality qualitative responses. Transmedia Evaluation transformed the evaluation, with children fully engaging in and enjoying their experience.

Résumé

Les applications interactives conçues spécifiquement pour les enfants offrent un grand potentiel pour l’éducation et le jeu. Cependant, pour s’assurer que les objectifs des applications sont atteints, des évaluations centrées sur les enfants doivent être menées. La conception de toute évaluation avec des enfants nécessite un examen minutieux des problèmes potentiels liés à la compréhension, à la capacité cognitive, au biais des réponses et à l’étude de l’attrition. Les exigences des évaluations des projets R & D multidisciplinaires sont souvent considérables, nécessitant une conception de leur évaluation globale et prolongée. La discontinuité entre l’expérience de l’interaction très attrayante et la multitude de mesures dont est composée l’évaluation pose un problème majeur pour l’évaluation des applications interactives. Pour répondre à ce problème, nous avons développé l’évaluation Transmedia, une méthode qui vise à maintenir l’engagement tout au long du processus d’évaluation. Dans cet article, le processus d’évaluation Transmedia est expliqué et appliqué pour évaluer une application d’apprentissage pour les enfants, MIXER (Modération des Interactions pour des Relations empathiques cross-culturelles). Des enfants âgés de 9 à 11 (N = 117) ont utilisé l’application MIXER et ont complété un grand nombre d’évaluation, y compris des questionnaires de pré- et post-test, une évaluation immédiate de l’apprentissage et une évaluation qualitative. Utiliser l’évaluation Transmedia pour développer l’évaluation de l’application MIXER a abouti à des ensembles de données complets (100 %) pour les données quantitatives (par une méthode auto-réglementée), ainsi que des réponses qualitatives riches. L’évaluation Transmedia a transformé l’évaluation des enfants en leur permettant de s’engager pleinement et de profiter de leur expérience.

Key Words:

  • evaluation;
  • child-centred design;
  • user experience;
  • learning technology

Key Words:

  • applications interactives;
  • Évaluation par les enfants;
  • Éducation;
  • jeu

Correspondence

c1 Correspondence concerning this article should be addressed to Lynne Hall, Department of Computing, Engineering and Technology, David Goldman Informatics Centre, University of Sunderland, St Michael’s Way,
 Sunderland,
 SR6 0DD. Email : lynne.hall@sunderland.ac.uk.

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